top of page
  • Štěpán Čermák

Seznamte se s Blu-shopem. S projektem, z jehož zisků chceme financovat provoz Blu-space

Svět s ním seznamuji postupně, takže ti z Vás, kdo Blu-space sledujete na Facebooku, o něm možná víte. Nicméně dovolte mi to ještě jednou, naposledy a hezky oficiálně na místě, kvůli kterému vlastně projekt vznikl: Představuji vám Blu-shop.cz, internetový obchod zaměřený na prodej filmů na Blu-ray a Ultra HD Blu-ray. Pokud se někdy dostane do černých čísel, chci jeho zisky využít k financování magazínu Blu-space.cz.

Blu-space je odjakživa provozovaný jako volnočasová aktivita, což se ostatně projevuje na pravidelnosti i množství aktualizací. Myšlenka byla, je a bude taková, že tu chceme publikovat ne z potřeby plnit pomyslné kvóty, ale proto, že na to prostě máme chuť. A čas. Spoustu času. Protože jestli je recenzování filmů na Blu-ray něčím charakteristické, pak neuvěřitelným množstvím času, které je schopno pohltit. Samozřejmě tu nepublikujeme pouze BD recenze. Píšeme, o čem se nám zachce. Ale jakýkoli náš text je prostě až příliš časově náročný na to, aby ho člověk dělal zadarmo a ve volném čase, kterého má sám nedostatek.

Kdyby zadarmo. Blu-space dotuji z vlastní kapsy. Ale jedná se o koníček, takže s tím nemám problém. Nicméně si už nějaký ten pátek říkám, že by bylo prima, kdyby si magazín mohl vydělat alespoň sám na sebe. Jenže jako zapřísáhlý odpůrce marketingových balastů, pop-upů a tuny reklamních bannerů, které vyskakují ze všech koutů internetu, bych si těch pár věrných čtenářů nikdy nedovolil obtěžovat nasazením reklamy. Nehledě na to, že by vydělávala možná tak halíře. A zřizovat dotační systém jsem také nechtěl, protože mi přijde nefér chtít po lidech peníze, když nejsem na oplátku schopen zaručit nějakou pravidelnost nebo množství obsahu.

Tak dlouho mi to vrtalo hlavou, až jsem si někdy před dvěma měsíci uvědomil, že z uživatelského hlediska je vždy ideální spojení příjemného s užitečným. Jestliže na Blu-space chodíte zjišťovat informace o Blu-ray edicích, je vysoce pravděpodobné, že do nich také občas investujete. Asi už jste vyčetli směr mého myšlenkového pochodu: Jestliže budu schopen poskytnout stejně kvalitní služby jako jakýkoli jiný tuzemský e-shop, bude-li čtenář chtít, může mě podpořit jednoduše tím, že si nakoupí přednostně u mě. Nebude to pro něj žádná investice navíc, protože film by si stejně koupil. Ale bude vědět, kam veškerý zisk putuje - do obsahu, který ho zajímá. A tak vznikl nápad dát dohromady Blu-shop. Cíl je jasný: Blu-space.cz a Blu-shop.cz musejí samy sebe provozně uživit. Protože ač mě práce na něm - teď už vlastně na nich - baví sebevíc, je to prostě něco, čemu nemohu dovolovat ukrajovat z rodinného rozpočtu navždy.

Poslední měsíc a půl jsem tedy nepřetržitě pracoval na Blu-shopu. Nebudu Vás zatěžovat detaily, ale všem, kdo o podobné aktivitě přemýšlejí, mohu poradit: Pokud nejste o projektu, do kterého se pouštíte, opravdu bytostně přesvědčení a pouštíte se do něj s vidinou rychlé živnosti, rovnou se na to vykašlete. Jestli mě něco poslední měsíc a půl naučil, pak to, že založení internetového obchodu - ačkoli to některé platformy komunikují jako otázku několika kliknutí - je něco tak nesmírně vyčerpávajícího a náročného, že nezabalit to po prvním týdnu ustavičné práce chce hodně pevné nervy. Natož po měsíci.

Ale troufnu si říct, že ta práce se vyplatila. Blu-shop je teprve v plenkách. Denně na něm dělám hromady úprav a změn. Katalog je maličký, protože vše zadávám dle vlastního formátu, s vlastními texty a ručně. Ale postupně bude bobtnat. A co je důležité: Jedná se o kompletní "produkt". Blu-shop je připravený na ostrý provoz. Vlastně už v něm je. Má kompletní objednávkový systém včetně registrací, platebních bran a integrace dopravních služeb jako Zásilkovna. Má veškerá potřebná dělení dle kategorií a žánrů, stejně jako pokročilé parametrické filtrování dle technických vlastností. Má plnohodnotnou zákaznickou podporu - jak už první zákazníci zjistili, jsem jim schopen poradit s čímkoli a hlavně kdykoli - chatovací službu mám synchronizovanou se smartphonem a zakládám si na tom, že s nimi komunikuji kdykoli, kdy jen trochu můžu. Ostatně spousta čtenářů Blu-space ví z vlastní zkušenosti, že když napsali na redakční e-mail, vždy jsem jim poradil. S Blu-shopem jsem tu službu akorát posunul o trochu dále. S čímž souvisí třeba i to, že objednávky expeduji i o víkendech. Protože proč ne.

Další funkce budou přibývat, ty základní, které člověk čeká od jakéhokoli e-shopu, už jsou ale zavedené i ozkoušené. Čímž bych tímto rád poděkoval prvním zákazníkům jak za důvěru v Blu-shop vloženou, tak za jejich zpětné vazby. Sice to mám potvrzené od dopravce, ale vždy potěší, když někdo s díky napíše, že vše dorazilo v pořádku.

Tím vším se snažím říct, že Blu-shop je hotový a plně zaběhnutý obchod, který - troufnu si říct - šlape na výbornou. Nikdy jsem neměl zapotřebí se něčím chlubit, ale na Blu-shop i na to, co v jeho rámci nabízím, jsem opravdu hrdý. Což jste asi pochopili z tohohle románu.

Zádrhel tu samozřejmě je a tím zádrhelem je katalog. Od ostrého spuštění, to znamená od začátku srpna, chci mít veškeré v Česku od té doby nabízené Blu-raye skladem. I Ultra HD Blu-raye. Doposud se mi to dařilo jen částečně, nicméně všechny budoucí novinky už skladem budou a zpětně se bude doplňovat jak katalog starších titulů, tak sklad.

V případě UHDBD má Blu-shop kompletní českou nabídku naskladněnou - a musím podotknout, že jsem obzvlášť hrdý na to, jak zpracovávám karty jednotlivých produktů, protože UHDBD je na Blu-shopu filtrovatelné mimo jiné dle rozlišení původního masteru, nebo dle typu HDRka a dalších vlastností. Nejen to, v popisu podrobně rozebírám mastering každého filmu, takže se zákazník dozví, zda dostane nativní Ultra HD, na jakou techniku byl snímek točen, zda má Ultra HD prezentace pro jeho kvalitu vůbec nějaký přínos a co na něj říkali zahraniční recenzenti. Ostatně Blu-shop v mé hlavě původně vznikal jako obchod specializovaný pouze na Ultra HD Blu-ray. Troufnu si říct, že Vám nejen v Česku produkt takovým způsobem nikdo jiný neprodá. Ale samozřejmě posílám i na Slovensko a obchod lze přepnout na eura.

Za příjemnou funkci považuji také výhledový kalendář. Nebo předprodejní akce, v jejichž rámci lze některé filmy předobjednat za troufnu si říct bezkonkurenční cenu. Každopádně cenové relace jsem se snažil nastavit také rozumně. Možná Blu-shop není nejlevnější na trhu, ale rozhodně se mezi nejlevnější řadí. Ostatně jak říkám na začátku, jeho cílem není vydělávat někomu na živobytí. Jeho cílem je vydělat sám na sebe a na Blu-space a případně na další svůj rozvoj.

Až se tedy příště rozhodnete pro nákup nějakého filmu na Blu-ray a budete chtít podpořit tento magazín, vzpomeňte si na Blu-shop.cz. A až se rozhodnete přejít na Ultra HD Blu-raye, vzpomeňte si na Blu-shop tuplem, protože to je vznikající trh a jelikož ho na rozdíl od BD mohu plně podchytit už v začátcích, hodlám ho pokrývat pořádně, jako fanoušek poskytující službu fanouškům.

Nebo Blu-shopu alespoň držte palce. Protože co si budeme povídat, tuzemský trh je tak malý, že vstup jakéhokoli dalšího hráče rozhodně není ekonomicky perspektivní.

Na závěr se ještě sluší dvě poznámky: Ano, budu se v souvislosti s provozem Blu-shopu snažit na Blu-space publikovat častěji. Témat kolem UHD je tuna, zajímavých titulů na Blu-ray, inspirace a motivace jakbysmet. A rozhodně ne, má jakás-takás ekonomická zainteresovanost zdejší obsah nebude ani náhodou ovlivňovat. To by bylo velmi krátkozraké. Jestli Blu-shop po obsahové stránce na Blu-space něco ovlivní, pak jediné: Jako provozovatel e-shopu samozřejmě nemohu komentovat provoz a politiku jiných obchodů. Ale třeba to zvládne někdo za mě ;)

Díky,

za Blu-space.cz a Blu-shop.cz

Štěpán Čermák

Magazín Blu-space.cz je provozován ze zisků
internetového obchodu Blu-shop.cz
Podpořte zdejší obsah nákupem filmů na BD a UHDBD
topgun224k.png
nenebd.png
bestiebd.png
casa.png
jako-zabit-ptacka-4k.png
kissme.png
bottom of page