Vrátil jsem se ještě k vHFR druhého Avatara:
Chtěl jsem follow-up k původnímu článku, ale tentokrát mi jde více než o protlačení vlastního názoru hlavně o názory vaše!
Takže ocením, když níže napíšete, jak se vám vHFR líbilo, kde vidíte nedostatky, zda v tom vidíte budoucnost, zda byste tak chtěli vidět i další filmy, případně i 2D verzi, a tak dále a tak dále - zajímají mě všechny postřehy a věřím, že tu na téma může vzniknout zajímavá diskuze :)
Jak již bylo řečeno, přepínání na 24fps je to, co mi vadí řádově víc, než soap opera effect. Naopak se mi potvrzuje, že efekt je dán spíš kvalitou materiálu: U jiného filmu vyniknou kulisy, umělá světla, papundeklovitost kamení apod. ale tady nejsou chyby, které by HFR mohlo zdůraznit. Nemluvě o tom, že pokud HDR ubírá filmovitost a přidává pocit videa z dovolené, tak u Avatara je to vlastně plus pro uvěřitelnost světa.
Hobbit nefungoval kvůli neuvěřitelnosti kulis, Gemini Man pro změnu kvůli nulovým filmovým postupům (velká hloubka ostrosti apod). Avatar je v tomto jinde a mohu s klidem říct, že bych takovou prezentaci u akčních filmů uvítal celkem jednoznačně.
Viděl jsem 2x - nejdříve u nás - Premiere Cinemas Teplice 3D HFR a pak Dolby Cinema München laserová projekce 3D HFR, germánské Dolby Atmos - a: "kam se hrabe Bittner, to se nedá srovnat!" - ten barevnej rozsah, ta svítivost a jasnost projekce, plynulost pohybů v 3D, jasnost a přesnost i toho germánského šprechtění - no prostě nádhera!
HFR pod vodou nemá chybu je úžasné, ale jinak mi vadilo i v akčních scénách na souši - v "přirozeném" prostředí - a to nejen ten maglev na začátku, to bylo ještě fajn - mě tedy hodně vadily záběry v poslední hodině, v závěrečném boji na potápějící se lodi. Zejména pár realistických záběrů vodou zatápěné ponorky a lidi v doku na zaplavované potápějící se lodi. Tam ten "realistický" pohyb vody byl úděsný a pokaždé ten záběr, ta scéna, na mě působila jak rána mezi oči, jak tam ten záběr nezapadal, nepatřil v té "dokumentární, realistické syrovosti". (velmi podobně jsem vnímal a vnímám záběry z Titaniku - vodou zaplavované chodby podpalubí 3. třídy - smetení českého kaskadéra s dítětem a útěk Jacka a Kate)
Takže okouzlení veliké - obzvláště z projekce v Dolby Cinema - ale i tak má podle mě Jim ještě hodně co dělat a vypiplávat s HFR mimo "nepřirozené" vodní prostředí...
Jak jsem zjistil, spis bych ocenil kompletni HFR nezli variabilni. Jakmile se preplo na 24fps, proste moje oci to v tom 3D vidi trhave. Takze to prepinani me spis vyrusovalo. Zadny soap opera efekt v HFR 3D nevidim.
dobry den Štepane,chcem sa spýtať čo si myslite o Bratislavskom Imaxe v Bory mall
Byl jsem dvakrát, pokaždé na HFR verzi a musím říct, že i když si člověk na to střídání snímkové frenvence zvyká, postupně jsem si přál víc a víc, aby byl celý film v HFR, protože zejména podvodním a akčním scénám to fakt svědčí a člověk má pak při návratu do 24fps pocit, že se to najednou nějak škube... A to říkám jako člověk, co soap opera efekt na televizích fakt nesnáší :)
ta plynulost obrazu je divná, už divné to bylo u blížence v 60 fps. Lepší ja klasických 24 snímků. Raději ať točí filmy v co nejvyšším rozlišení a ať finální mastery jsou ve 4K včetně efektů.